Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9006290012   Reading in pairs
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   18/10/2018 - 6/6/2019 (60 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Es tracta d’un conjunt de materials i orientacions, en forma de programa educatiu, que promou el desenvolupament de l’anglès com a llengua estrangera, a través de la tutoria entre iguals i la participació familiar (Duran, Flores, Oller, Thomson-Garay i Vera, 2016) . La tutoria entre iguals és una modalitat d’aprenentatge cooperatiu, en què els alumnes treballen en parelles. Un aprèn ensenyant, fent el paper de tutor; i l’altre –el tutorat– aprèn gràcies a l’ajuda personalitzada que li proporciona el company tutor. Reading in pairs aprofita la diversitat del nivell de competència entre els alumnes, per oferir-los oportunitats de millorar la seva comprensió lectora i expressió oral en anglès. El programa es desenvolupa en un o dos nivells triats per cada centre, durant un trimestre (habitualment el segon), a raó d’una o dues sessions setmanals de 30 minuts, realitzant un total d’entre 15 i 20 sessions. Aquestes sessions es desenvolupen a partir d’un full d’activitats que estructura la interacció entre la parella d’alumnes i propicia una resolució més rica i consensuada entre tots dos. De manera paral·lela, es proposa la participació familiar, desenvolupant Activity Sheets a casa.
  
Objectius   · Millorar la comprensió escrita i l’expressió oral en anglès com a llengua estrangera.
· Fomentar la capacitat de cooperació entre l’alumnat.
· Potenciar la implicació de les famílies en les tasques escolars.
· Promoure el treball col·laboratiu entre mestres i centres: participar en la xarxa de centres compartint i intercanviant experiències del programa Reading in pairs amb mestres i professors del propi i d’altres centres.
  
Continguts   1. El programa Reading in pairs.
· La comprensió lectora i l’expressió oral en anglès com a llengua estrangera.
· La tutoria entre iguals com a mètode d’aprenentatge cooperatiu entre l’alumnat.
· La implicació familiar en les tasques escolars: l’ús de la tutoria entre iguals a casa.
· El desenvolupament del programa i els suports adients per portar-lo a terme (guies d’ús i banc de materials).
2. El model de formació Xarxa d’Aprenentatge entre Iguals (XAI).
· El procés de formació que permet la implementació del programa.
· Evidències de la seva efectivitat.
  
Formador/a   Maite Oller Sánchez
  
Avaluació   Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
  
Requisits de  certificació   Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent