9006290012 |
Reading in pairs |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
18/10/2018 - 6/6/2019 (60 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es tracta d’un conjunt de materials i orientacions, en forma de programa educatiu, que promou el desenvolupament de l’anglès com a llengua estrangera, a través de la tutoria entre iguals i la participació familiar (Duran, Flores, Oller, Thomson-Garay i Vera, 2016) . La tutoria entre iguals és una modalitat d’aprenentatge cooperatiu, en què els alumnes treballen en parelles. Un aprèn ensenyant, fent el paper de tutor; i l’altre –el tutorat– aprèn gràcies a l’ajuda personalitzada que li proporciona el company tutor. Reading in pairs aprofita la diversitat del nivell de competència entre els alumnes, per oferir-los oportunitats de millorar la seva comprensió lectora i expressió oral en anglès. El programa es desenvolupa en un o dos nivells triats per cada centre, durant un trimestre (habitualment el segon), a raó d’una o dues sessions setmanals de 30 minuts, realitzant un total d’entre 15 i 20 sessions. Aquestes sessions es desenvolupen a partir d’un full d’activitats que estructura la interacció entre la parella d’alumnes i propicia una resolució més rica i consensuada entre tots dos. De manera paral·lela, es proposa la participació familiar, desenvolupant Activity Sheets a casa.
|
| |
Objectius |
· Millorar la comprensió escrita i l’expressió oral en anglès com a llengua estrangera.
· Fomentar la capacitat de cooperació entre l’alumnat.
· Potenciar la implicació de les famílies en les tasques escolars.
· Promoure el treball col·laboratiu entre mestres i centres: participar en la xarxa de centres compartint i intercanviant experiències del programa Reading in pairs amb mestres i professors del propi i d’altres centres.
|
| |
Continguts |
1. El programa Reading in pairs.
· La comprensió lectora i l’expressió oral en anglès com a llengua estrangera.
· La tutoria entre iguals com a mètode d’aprenentatge cooperatiu entre l’alumnat.
· La implicació familiar en les tasques escolars: l’ús de la tutoria entre iguals a casa.
· El desenvolupament del programa i els suports adients per portar-lo a terme (guies d’ús i banc de materials).
2. El model de formació Xarxa d’Aprenentatge entre Iguals (XAI).
· El procés de formació que permet la implementació del programa.
· Evidències de la seva efectivitat.
|
| |
Formador/a |
Maite Oller Sánchez
|
| |
Avaluació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|